Handelsbetingelser

Opdateret 05 / 01 – 2018

Selskabsoplysninger

Glaslageret.dk en del af Roba.dk

Kliplev Søndergade 10,
6200 Aabenraa
Telefon: 35106200
Email:

Selskabets CVR-nr.: 36714948

Alle priser er inklusive moms og andre afgifter.

Betalingskort:

Hos Glaslageret.dk kan du betale med følgende betalingskort:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron

Der vil ikke blive trukket gebyr ved kortbetaling på Glaslageret.dk

PENGENE TRÆKKES FØRST VED AFSENDELSE AF VAREN!

HUSK AT GEMME DIN FAKTURA/KVITTERING, i tilfælde af en reklamationssag.

Levering

Forsendelse og levering i Danmark

Levering sker med GLS. Ved køb over kr. 499,- leverer Glaslageret.dk dine varer fragtfrit – under 499,- koster forsendelse dog fra kr. 49,-.

Ved ekstra tunge forsendelser vil der blive opkrævet et ekstra gebyr for fragten. Beløbet vil fremgå af din totalpris, når du accepterer købet.

Pakker bliver sendt til nærmeste pakkeshop eller adresse (oplyst ved bestilling).

Levering sker normalt indenfor 1-3 hverdage (dog kan der forkomme længere levering, hvis varen ikke er på lager).

Kunden kontaktes via e-mail, hvis varen er forsinket.

Hvis ordren nægtes ved modtagelsen; den oplyste adresse er mangelfuld; at modtageren ikke står skrevet på døren/postkassen; eller ordren ikke afhentes, fratrækkes returbeløbet fragten.

Ved fejl eller mangler ved leveringen, opfordrer vi dig til at kontakte Glaslageret.dk inden 3 hverdage.

Fortrydelsesret

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos Glaslageret.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du:

  1. Har modtaget din vare
  2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse (dette i tilfælde af du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, og som leveres enkeltvis)
  3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kontakt til følgende:

  • Kundeservice@glaslageret.dk

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden først at have været i kontakt med os.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Aftaler omfattet af § 7, stk. 2:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Du mister din fortrydelsesret, hvis:

Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Du bryder plomberingen på varer pakket i blisterpak m.m.

Returnering af vare

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post / GLS. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 200 DKK.

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord, du kan håndtere varen på samme måde, som hvis du stod med den i en fysisk butik.

Hvis varen er taget i brug udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Dette betyder at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det indbetalte beløb tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse fratrækkes denne købsbeløbet. Du hæfter altså for værdiforringelsen.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i anden aftale.

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du fremlægger dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Glaslageret.dk
Kliplev Søndergade 10
6200 Aabenraa
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsbehandling

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Ved fejl eller mangler på varen, kan kunden klage til ovenstående adresse, telefonnummer eller e-mail.

Når du handler på Glaslageret.dk har du 2 års reklamationsret.

Dette betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation.

Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, samt at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Klagebehandling

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Martin Meelby. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Du kan klage til forbrugerklagenævnet på www.forbrug.dk, hvis betingelserne for din klage er opfyldt.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse Kunderservice@glaslageret.dk

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

– Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

– Dato

(*) Det ikke relevante udstreges